سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پژوهش در تاریخ

سلام به دوستای خوب انجمن علمی تاریخ بیرجند. امیدوارم از وبمون خوشتون اومده باشه. این وبلاگ سعی داره تا می تونه شما را به علم تاریخ و گذشته پر افتخار کشورمون آشنا کنه.نظر یادتون نره.

فرقه مشعشعیان

سید محمد مشعشع و ادعای مهدویت


 

با روی کار آمدن حکومت صفویه و رسمی شدن مذهب شیعه در ایران تحولات عظیمی در مسائل حکومتی و دینی مردم به وجود آمد ولی متأسفانه به واسطه این تحولات مسائل سوء نیز به وجود آمد که یکی از موارد آن ایجاد فرقه های متفاوت در مباحث مهدویت و امامت و همچنین غلو در جایگاه امام علی ( ع  ) بود که اکثریت آنها به کفر منجر می شد .اما آنچه در این جا می خوانید در مورد فرقه آتش بیگی یکی از مسلک های فرقه اهل حق می باشد

سید محمد مشعشع فرزند فلاح مؤسس و بنیانگذار خاندان مشعشعی ( آتش بیگی ) در اوایل جوانی ادعای مهدویت کرد و معتقد بود پیامبر و 12 امام مرده و روح امام دوازدهم در کالبد ایشان تصور شده و مدعی شده که من امام غائب و امام زمانم و همچنین معتقد بود که امام علی ( ع ) خداست و اگر کسی این موضوع را نپذیرد کافر است و باید کشته شود .

پیروان فرقه مشعشعی براین باورند که سید محمد مشعشع از خورشید متولد شده و جسم او جدا شده از خورشید است به همین دلیل ایشان ( سید محمد ) را مشعشع به معنای درخشان و سرمست و ... نامیده اند که همین نحوه تولد علت نام گذاری فرقه به خاندان مشعشعی شده است.