سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پژوهش در تاریخ

سلام به دوستای خوب انجمن علمی تاریخ بیرجند. امیدوارم از وبمون خوشتون اومده باشه. این وبلاگ سعی داره تا می تونه شما را به علم تاریخ و گذشته پر افتخار کشورمون آشنا کنه.نظر یادتون نره.

تاریخ و سیاست

تلاش برای درک مسائل بین المللی بدون دانستن تاریخ مانند غذا پختن بدون دانستن مزه ها و چاشنی ها است لذا امکان پذیر نیست.

 تاریخ نه تنها آزمایشگاهی را در اختیار قرار می دهد که تئوری های پایه ای را به آزمایش بگذاریم.، بلکه باعث شکل گرفتن روایت های مختلفی می شود که مردم درباره رسیدن به شرایط کنونی و چگونگی تعریف روابط انسانی بیان می کنند. 

چگونه یک فرد می تواند امیدوار باشد که خاورمیانه را درک کند، بدون آنکه چیزی درباره امپراتوری عثمانی ، استعمار، نقش اسلام، تاثیر ضد سامی گری اروپا و صهیونیسم و نقش جنگ سرد بداند؟

همچنین چگونه پیچیدگی کنونی آسیا را می توان فهمید بدون اینکه بدانیم روابط قبلی میان ملت ها چگونه بوده و چینی ها، ویتنامی ها، کره ای ها، پشتون ها، هندوها، مسلمانان و دیگران چگونه رویداد های پیشین را درک و تفسیر می کرده اند؟

اما تنها اسامی و تاریخ ها را نباید به خاطر سپرد. به دنبال  آموزگارانی باشیم که به ما کمک کنند تا درباره گذشته به روش پیشرفته ای فکر کنیم. درمیان مسائل مختلف مهم است، بدانیم چگونه جوامع به گذشته خود می نگرند، حتی در صورتی که با روش تفسیر آن ها موافق نیستند. پس به دنبال تاریخی باشیم که توسط شهروندان کشورهای دیگر نوشته شده است. اگر هم خواستید آمریکا را مورد مطالعه قرار دهیم، به کتاب((تمدن غربی)) اکتفا نکنید. کتاب های بسیار زیاد نیز موجود است.

                                                                                                                                                                     حامد نعمت اللهی- هفته نامه پنجره